FINANSIJSKI IZVEŠTAJI ZA 2024. GODINU

1. Obim finansijskog izveštaja

Obim redovnog, odnosno konsolidovanog godišnjeg finansijskog izveštaja, kao i obim vanrednog finansijskog izveštaja propisani su Zakonom o računovodstvu. Za razliku od konsolidovanog godišnjeg i vanrednog finansijskog izveštaja, kod kojih je obim finansijskog izveštaja uvek isti, nezavisno od vrste i karakteristika obveznika, obim redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja je opredeljen veličinom obveznika, a u slučaju drugih pravnih lica i primenjenom računovodstvenom regulativom, odnosno da li primenjuju Pravilnik o načinu priznavanja, vrednovanja, prezentacije i obelodanjivanja pozicija u pojedinačnim finansijskim izveštajima mikro i drugih pravnih lica (Pravilnik MF) ili MSFI za MSP, odnosno MSFI.

I OBIM REDOVNOG GODIŠNJEG FINANSIJSKOG IZVEŠTAJA

1. Pravna lica i preduzetnici razvrstani kao velika ili srednja pravna lica (osim velikih i srednjih drugih pravnih lica koja primenjuju Pravilnik MF), kao i sva javna društva i matična pravna lica koja imaju obavezu sastavljanja KGFI nezavisno od veličine, redovan godišnji finansijski izveštaj dostavljaju na širem setu obrazaca:

  • Bilans stanja,
  • Bilans uspeha,
  • Izveštaj o ostalom rezultatu,
  • Izveštaj o tokovima gotovine,
  • Izveštaj o promenama na kapitalu,
  • Napomene uz finansijski izveštaj (u formi teksta).

Podaci u navedenim obrascima iskazuju se na svim propisanim pozicijama (pun obim podataka).

2. Sva pravna lica i preduzetnici razvrstani kao mala pravna lica, mikro pravna lica (osim mikro drugih pravnih lica koja primenjuju Pravilnik MF i preduzetnika razvrstanih u tu veličinu) i druga pravna lica koja su razvrstana kao velika ili srednja pravna lica i primenjuju Pravilnik MF, redovan godišnji finansijski izveštaj dostavljaju na užem setu obrazaca, zajedno sa Napomenama uz finansijski izveštaj:

  • Bilans stanja,
  • Bilans uspeha,
  • Napomene uz finansijski izveštaj (u formi teksta).

Podaci u navedenim obrascima iskazuju se na svim propisanim pozicijama, osim u slučaju mikro pravnih lica (osim preduzetnika i drugih pravnih lica) koja primenjuju Pravilnik MF koja podatke iskazuju na pozicijama označenim slovima i rimskim brojevima, a ne i na pozicijama označenim arapskim brojevima (skraćeni obim podataka).

3. Preduzetnici, nezavisno od računovodstvene regulative i druga pravna lica koja primenjuju Pravilnik MF, kada su razvrstani kao mikro pravna lica dostavljaju redovan godišnji finansijski izveštaj na užem setu obrazaca:

  • Bilans stanja,
  • Bilans uspeha.

Podaci u navedenim obrascima iskazuju se na pozicijama označenim slovima i rimskim brojevima (bez podataka na pozicijama označenim arapskim brojevima), osim u slučaju preduzetnika koji primenjuju MSFI za MSP ili MSFI koji podatke iskazuju na svim pozicijama propisanim obrascima.

II OBIM KONSOLIDOVANOG GODIŠNJEG FINANSIJSKOG IZVEŠTAJA

Konsolidovani godišnji finansijski izveštaj se uvek sastavlja na sledećim obrascima:

  • Konsolidovani Bilans stanja;
  • Konsolidovani Bilans uspeha;
  • Konsolidovani Izveštaj o ostalom rezultatu;
  • Konsolidovani Izveštaj o tokovima gotovine;
  • Konsolidovani Izveštaj o promenama na kapitalu i
  • Napomene uz konsolidovane finansijske izveštaje.
III OBIM VANREDNOG FINANSIJSKOG IZVEŠTAJA

Vanredni finansijski izveštaj se sastavlja na obrascima:

  • Bilans stanja i
  • Bilans uspeha.
U skladu sa podzakonskim aktima, finansijski podaci na propisanim obrascima iskazuju se u hiljadama dinara.

2. Vrste zahteva u PIS FI Agencije

Napomena:
Pre dostavljanja zahteva, proveriti ažurnost podataka o obvezniku u Evidenciji obveznika. U slučaju neažurnih podataka, obveznik neće moći da dostavi izveštaje, odnosno dokumentaciju, u skladu sa propisima.

Saglasno Zakonu o računovodstvu (Zakon), pravna lica i preduzetnici su dužni da Agenciji dostavljaju finansijske izveštaje i Statistički izveštaj, odnosno Izjavu o neaktivnosti, a obveznici revizije i dokumentaciju uz redovne, odnosno konsolidovane godišnje finansijske izveštaje. Izveštaji, odnosno dokumentacija se dostavljaju isključivo putem Posebnog informacionog sistema Agencije (PIS FI Agencije), odabirom odgovarajuće vrste zahteva. Zahtevi su grupisani prema vrstama finansijskih izveštaja, a kao posebna grupa definisani su posebni zahtevi obveznika, kao dopunski zahtevi kojima obveznik traži preduzimanje određenih aktivnosti u postupku javnog objavljivanja finansijskog izveštaja, odnosno dokumentacije.

I REDOVAN GODIŠNJI FINANSIJSKI IZVEŠTAJ, DOKUMENTACIJA I ZAMENE

Pravna lica i preduzetnici redovan godišnji finansijski izveštaj (RGFI), po pravilu, dostavljaju samostalno, s tim da obveznici revizije taj izveštaj mogu dostaviti i zajedno sa dokumentacijom propisanom članom 45. Zakona, a ukoliko nisu obveznici revizije sa dobrovoljnom revizijom, odabirom jednog od sledećih zahteva:

Obveznici revizije dokumentaciju propisanu članom 45. Zakona, po pravilu, dostavljaju odvojeno od RGFI, pri čemu uz dokumentaciju mogu dostaviti korigovani RGFI, ako su vršene korekcije u izveštaju koji je javno objavljen kao potpun i računski tačan, odabirom jednog od sledećih zahteva:

  • Dokumentacija uz redovan godišnji finansijski izveštaj;
  • Korigovani redovan godišnji finansijski izveštaj sa dokumentacijom.

Pravna lica i preduzetnici koji nisu obveznici revizije, nakon objavljivanja RGFI kao potpunog i računski tačnog, mogu dostaviti reviziju tog izveštaja odabirom zahteva:

  • Dobrovoljna revizija (ako nemaju izmene u javno objavljenom RGFI);
  • Zamena redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja uz dobrovoljnu reviziju (ako vrše izmene podataka u RGFI, u odnosu na izveštaj koji je javno objavljen kao potpun i računski tačan).

Pravna lica i preduzetnici zamenu RGFI, odnosno Statističkog izveštaja ili dokumentacije mogu dostaviti odabirom jednog od sledećih zahteva:

  • Zamena redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja;
  • Zamena Statističkog izveštaja;
  • Zamena dokumentacije uz redovan godišnji finansijski izveštaj.
II KONSOLIDOVANI GODIŠNJI FINANSIJSKI IZVEŠTAJ, DOKUMENTACIJA I ZAMENE

Matična pravna lica konsolidovani godišnji finansijski izveštaj (KGFI), po pravilu, dostavljaju samostalno, s tim da taj izveštaj mogu dostaviti i zajedno sa dokumentacijom propisanom članom 45. Zakona, odabirom jednog od sledećih zahteva:

  • Konsolidovani godišnji finansijski izveštaj;
  • Konsolidovani godišnji finansijski izveštaj i dokumentacija.

Izuzeto posedovano matično pravno lice iz člana 32. stav 4. tačka 5. Zakona, dostavlja KGFI veće grupe pravnih lica, odabirom zahteva:

  • Konsolidovani godišnji finansijski izveštaj veće grupe pravnih lica;

Matična pravna lica dokumentaciju propisanu članom 45. Zakona, po pravilu, dostavljaju odvojeno od KGFI, pri čemu uz dokumentaciju mogu dostaviti korigovani KGFI, ako su vršene korekcije u odnosu na izveštaj koji je javno objavljen kao potpun i računski tačan, odabirom jednog od sledećih zahteva:

  • Dokumentacija uz konsolidovani godišnji finansijski izveštaj;
  • Korigovani konsolidovani godišnji finansijski izveštaj sa dokumentacijom.

Matična pravna lica zamenu KGFI, odnosno dokumentacije, mogu dostaviti odabirom jednog od sledećih zahteva:

  • Zamena konsolidovanog godišnjeg finansijskog izveštaja;
  • Zamena dokumentacije uz konsolidovani godišnji finansijski izveštaj;
  • Zamena posebnih podataka uz konsolidovani godišnji finansijski izveštaj.
III VANREDNI FINANSIJSKI IZVEŠTAJ I ZAMENE
IV POSEBNI ZAHTEVI OBVEZNIKA
  • Poseban zahtev obveznika, putem kojeg je moguće zahtevati:
    – odustanak od podnetog finansijskog izveštaja, odnosno dokumentacije;
    – izmenu podataka u finansijskom izveštaju, odnosno dokumentaciji koja nije objavljena;
    – izmenu korisničkog naloga.

Sadržina svakog zahteva (osim Posebnih zahteva obveznika) je određena vrstom zahteva koji se podnosi, grupom obveznika kojoj pravno lice, odnosno preduzetnik pripada, kao i njihovom veličinom, primenjenom računovodstvenom regulativom i obavezom revizije.

Svaki zahtev mora biti potpisan kvalifikovanim elektronskim potpisom zakonskog zastupnika (kao i supotpisnika, u slučaju da je zakonski zastupnik ograničen supotpisom) i dostavljen u elektronskom obliku. Samim potpisivanjem izveštaja ispravnim kvalifikovanim elektronskim potpisom, zahtev se smatra primljenim u Agenciji i dobija delovodni broj (FIN broj) o čemu obveznik odmah dobija informaciju u PIS FI Agencije, kao i notifikaciju na imejl adrese potpisnika i lica koje je kreiralo korisnički nalog. Istovremeno, menja se i status u kojem se zahtev nalazi iz „Spreman za podnošenje“ u „Podnet“.

Nije moguće dostaviti zahtev putem PIS FI sistema Agencije, ukoliko je kvalifikovani elektronski potpis neispravan.

3. Obrasci izveštaja i zahteva

Obrasci izveštaja i zahteva ugrađeni su u Posebni informacioni sistem Agencije za sve vrste izveštaja i isti se NE DOSTAVLJAJU u papirnom obliku.

OBRASCI IZVEŠTAJA

Na osnovu Zakona o računovodstvu (Zakon), Ministarstvo finansija donelo je odgovarajuća podzakonska akta, kojima se uređuje sadržina i forma obrazaca finansijskih izveštaja i Statističkog izveštaja, za potrebe jedinstvenog informisanja i statističke obrade:

1. Privredna društva, zadruge i preduzetnici:

  • Privredna društva, zadruge, ogranci stranih pravnih lica, faktoring društva, platne institucije, institucije elektronskog novca, ustanove koje obavljaju delatnost radi sticanja dobiti, pravna lica koja u skladu  sa posebnim propisima primenjuju odredbe Zakona, preduzetnici, kao i druga pravna lica koja su se odlučila da primenjuju MSFI za MSP ili MSFI, koji su razvrstani kao velika i srednja pravna lica, sva javna društva i matična pravna lica koja imaju obavezu dostavljanja konsolidovanog godišnjeg finansijskog izveštaja bez obzira na veličinu (širi set obrazaca sa punim obimom podataka);
  • Privredna društva, zadruge, ogranci stranih pravnih lica, ustanove koje obavljaju delatnost radi sticanja dobiti, pravna lica koja u skladu sa posebnim propisima primenjuju odredbe Zakona, druga pravna lica, preduzetnici, razvrstani kao mala i mikro pravna lica kada primenjuju MSFI za MSP ili MSFI – (uži set obrazaca sa punim obimom podataka);
  • Privredna društva, zadruge, ogranci stranih pravnih lica, ustanove koje obavljaju delatnost radi sticanja dobiti, pravna lica koja u skladu sa posebnim propisima primenjuju odredbe Zakona i preduzetnici koji su razvrstani kao mikro pravna lica kada primenjuju Pravilnik o načinu priznavanja, vrednovanja, prezentacije i obelodanjivanja pozicija u pojedinačnim finansijskim izveštajima mikro i drugih pravnih lica – „Službeni glasnik RS“, broj 89/2020 (uži set obrazaca sa skraćenim obimom podataka);

2. Druga pravna lica:

  • Druga pravna lica, osim mikro drugih pravnih lica – kada primenjuju Pravilnik o načinu priznavanja, vrednovanja, prezentacije i obelodanjivanja pozicija u pojedinačnim finansijskim izveštajima mikro i drugih pravnih lica (propisan set obrazaca sa punim obimom podataka);
  • Mikro druga pravna lica, kada primenjuju Pravilnik o načinu priznavanja, vrednovanja, prezentacije i obelodanjivanja pozicija u pojedinačnim finansijskim izveštajima mikro i drugih pravnih lica (propisan set obrazaca sa skraćenim obimom podataka).
OBRASCI ZAHTEVA

Na osnovu Pravilnika o uslovima i načinu javnog objavljivanja finansijskih izveštaja i vođenju Registra finansijskih izveštaja, registrator je propisao obrasce zahteva za javno objavljivanje finansijskih izveštaja i Statističkog izveštaja, odnosno dokumentacije koja se dostavlja uz godišnje finansijske izveštaje:

  • Zahtev za javno objavljivanje Izjave o neaktivnosti;
  • Zahtev za javno objavljivanje redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja;
  • Zahtev za javno objavljivanje redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja i dokumentacije;
  • Zahtev za javno objavljivanje redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja sa dobrovoljnom revizijom;
  • Zahtev za javno objavljivanje dokumentacije uz redovni godišnji finansijski izveštaj;
  • Zahtev za javno objavljivanje korigovanog redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja sa dokumentacijom;
  • Zahtev za javno objavljivanje dobrovoljne revizije;
  • Zahtev za javno objavljivanje zamene redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja uz dobrovoljnu reviziju;
  • Zahtev za zamenu javno objavljenog redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja;
  • Zahtev za zamenu javno objavljenog Statističkog izveštaja;
  • Zahtev za zamenu javno objavljene dokumentacije uz redovni godišnji finansijski izveštaj;
  • Zahtev za zamenu posebnih podataka uz redovni godišnji finansijski izveštaj;
  • Zahtev za javno objavljivanje konsolidovanog godišnjeg finansijskog izveštaja;
  • Zahtev za javno objavljivanje konsolidovanog godišnjeg finansijskog izveštaja i dokumentacije;
  • Zahtev za javno objavljivanje dokumentacije uz konsolidovani godišnji finansijski izveštaj;
  • Zahtev za javno objavljivanje korigovanog konsolidovanog godišnjeg finansijskog izveštaja sa dokumentacijom;
  • Zahtev za javno objavljivanje konsolidovanog godišnjeg finansijskog izveštaja veće grupe pravnih lica;
  • Zahtev za zamenu javno objavljenog konsolidovanog godišnjeg finansijskog izveštaja;
  • Zahtev za zamenu javno objavljene dokumentacije uz konsolidovani godišnji finansijski izveštaj;
  • Zahtev za zamenu javno objavljenih posebnih podataka uz konsolidovani godišnji finansijski izveštaj;
  • Zahtev za javno objavljivanje vanrednog finansijskog izveštaja;
  • Zahtev za zamenu javno objavljenog vanrednog finansijskog izveštaja;
  • Zahtev za zamenu posebnih podataka uz vanredni finansijski izveštaj.

4. Rokovi za dostavljanje izveštaja, odnosno dokumentacije

U toku 2025. godine, Agencija vrši prijem redovnih i konsolidovanih godišnjih finansijskih izveštaja, odnosno propisane dokumentacije uz te izveštaje, kao i Izjava o neaktivnosti za poslednju izveštajnu 2024. godinu, dok vanredne finansijske izveštaje prima za prethodnu 2024. i tekuću 2025. godinu. Dakle, u toku 2025. godine, Agencija ne vrši prijem izveštaja za 2023. i ranije godine.

Finansijski izveštaji, izjave o neaktivnosti, dokumentacija iz člana 45. Zakona o računovodstvu (dokumentacija) za obveznike revizije, kao i dobrovoljna revizija redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja za pravna lica i preduzetnike koji nemaju svojstvo obveznika revizije (dobrovoljna revizija), dostavljaju se u propisanim rokovima, i to:

*U slučaju kada rokovi padaju u neradne dane, isti se pomeraju na prvi naredni radni dan, u skladu sa odredbama člana 91. Zakona o opštem upravnom postupku („Službeni glasnik RS“, br. 18/2016 i 95/2018 – autentično tumačenje).

Obveznici revizije koji odluče da dokumentaciju dostave istovremeno sa redovnim godišnjim finansijskih izveštajem (RGFI), odnosno konsolidovanim godišnjim finansijskim izveštajem (KGFI), kao i pravna lica i preduzetnici koji nemaju svojstvo obveznika revizije, a izvršili su dobrovoljnu reviziju koju nameraju da dostave istovremeno sa RGFI, dužni su da konkretne zahteve dostave Agenciji u rokovima koji su propisani za dostavljanje pomenutih finansijskih izveštaja.

Po isteku zakonskog roka, izveštaje i dokumentaciju, kao i Izjavu o neaktivnosti za 2024. godinu, obveznici mogu dostaviti najkasnije do kraja naredne poslovne godine u odnosu na godinu na koju se isti odnose (do kraja 2025. godine za obveznike sa poslovnom godinom koja je jednaka kalendarskoj), nakon čega prestaje svaka mogućnost njihovog dostavljanja. Navedeno važi i za zamene izveštaja, odnosno dokumentacije, osim u slučaju zamene vanrednog finansijskog izveštaja (VFI) koju obveznici mogu podneti najkasnije do dana dostavljanja RGFI za izveštajnu godinu u kojoj je nastao osnov za sastavljanje VFI.

5. Računovodstvena regulativa

Za priznavanje, vrednovanje, prezentaciju i obelodanjivanje pozicija u finansijskim izveštajima, obveznici (izuzev drugih pravnih lica), saglasno Zakonu o računovodstvu (Zakon), mogu u zavisnosti od veličine, odnosno statusa da primenjuju sledeću računovodstvenu regulativu:

  • pravna lica i preduzetnici razvrstani kao velika pravna lica i javna društva, odnosno društva koje se pripremaju da postanu javna (nezavisno od veličine), kao i matična pravna lica koja imaju obavezu da sastavljaju konsolidovani godišnji finansijski izveštaj (KGFI) – obavezno primenjuju MSFI (međunarodne standarde finansijskog izveštavanja);
  • pravna lica i preduzetnici razvrstani kao srednja pravna lica – obavezno primenjuju MSFI za MSP (Međunarodni standard finansijskog izveštavanja za mala i srednja pravna lica), a mogu se odlučiti da primenjuju MSFI;
  • pravna lica i preduzetnici razvrstani kao mala pravna lica – obavezno primenjuju MSFI za MSP, a mogu se odlučiti da primenjuju MSFI;
  • pravna lica i preduzetnici razvrstani kao mikro pravna lica – obavezno primenjuju Pravilnik Ministarstva (Pravilnik o načinu priznavanja, vrednovanja, prezentacije i obelodanjivanja pozicija u pojedinačnim finansijskim izveštajima mikro i drugih pravnih lica), a mogu se odlučiti da primenjuju MSFI za MSP, odnosno MSFI.

Druga pravna lica (bez obzira na veličinu) obavezno primenjuju Pravilnik Ministarstva, a mogu se odlučiti i za MSFI za MSP, odnosno MSFI. Druga pravna lica koja su se odlučila da primenjuju MSFI za MSP, odnosno MSFI, kao i matična druga pravna lica koja sastavljaju KGFI (kada obavezno primenjuju MSFI) dužna su da vode poslovne knjige po kontnom okviru za privredna društva, zadruge i preduzetnike, a izveštaje sastavljaju na obrascima za privredna društva, zadruge i preduzetnike.

Pravna lica i druga pravna lica koja po prvi put primenjuju MSFI ili MSFI za MSP dužni su da podnesu sve propisane obrasce izveštaja u skladu sa Zakonom i u istim obavezno iskažu i podatke za prethodnu godinu u punom obimu (uključujući i podatke označene arapskim brojevima).

Obveznik koji je izabrao da primenjuje višu računovodstvenu regulativu u odnosu na regulativu koja je Zakonom propisana kao obavezna, dužan je da istu primenjuje u kontinuitetu, odnosno najmanje pet godina od početka njene primene, osim u slučajevima:

  • otvaranja postupka stečaja ili likvidacije u toku izveštajne godine, kada obveznik može izabrati regulativu u skladu sa svojom veličinom, s tim da ukoliko zadrži primenu više regulative, istu mora da primenjuje najmanje do isteka tih pet godina;
  • kada se obveznik, u periodu kraćem od pet godina primene MSFI za MSP kao više regulative, opredeli da primeni MSFI, u kom slučaju se kontinuitet računa od izbora te najviše regulative (MSFI).

Po isteku najmanje pet godina primene više računovodstvene regulative, obveznik može da podnese, putem eksternog portala u okviru Posebnog informacionog sistema Agencije reklamaciju radi promene regulative na nižu, na način opisan Korisničkim uputstvom za dostavljanje reklamacije za izmenu podataka obveznika.

Isto tako, matično pravno lice koje je za prethodnu izveštajnu 2023. godinu dostavilo KGFI (usled čega je u redovnom godišnjem finansijskog izveštaju-RGFI moralo da primenjuje MSFI), a koje je tokom 2024. godine izgubilo kontrolu nad svim svojim zavisnim pravnim licima ili je izuzeto od obaveze sastavljanja, dostavljanja i obelodanjivanja tog izveštaja za konkretnu izveštajnu godinu, saglasno članu 32. Zakona, može podneti putem eksternog portala radi promene računovodstvene regulative koju primenjuje prilikom sastavljanja RGFI.

6. Obaveza vršenja revizije

Obaveza vršenja revizije finansijskih izveštaja propisana je članom 26. Zakona o reviziji, za pravna lica, odnosno preduzetnike koji ispunjavaju uslove propisane tim zakonom, kao i Zakonom o javnim preduzećima za sva javna preduzeća.

Obveznici revizije finansijskih izveštaja za 2024. godinu su:

  • Narodna banka Srbije, banke, društva za osiguranje i društva za reosiguranje, davaoci finansijskog lizinga, društva za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima, berze, brokersko – dilerska društva, društva za upravljanje investicionim fondovima, investicioni fondovi, faktoring društva, Centralni registar, depo i kliring hartija od vrednosti, platne institucije i institucije elektronskog novca, kao i Nacionalna korporacija za osiguranje stambenih kredita;
  • privredna društva, zadruge, ustanove koje obavljaju delatnost radi sticanja dobiti, druga pravna lica (udruženja, komore, zadužbine, fondacije, političke organizacije i sl.) ogranci stranih pravnih lica i preduzetnici, koji su razvrstana kao velika ili srednja pravna lica, prema podacima iz finansijskih izveštaja za prethodnu 2023. godinu, kao i novoosnovani obveznici iz navedenih grupa, ako su razvrstani kao velika ili srednja pravna lica, prema podacima iz finansijskih izveštaja za izveštajnu 2024. godinu;
  • javna društva u skladu sa zakonom kojim se uređuje tržište kapitala, nezavisno od njihove veličine;
  • sva pravna lica i preduzetnici razvrstani kao mala i mikro pravna lica, čiji ukupni prihod ostvaren u prethodnoj poslovnoj 2023. godini prelazi iznos od 4,4 miliona evra u dinarskoj protivvrednosti (odnosno 515.564 hiljada dinara);
  • matična pravna lica za konsolidovane godišnje finansijske izveštaje;
  • javna preduzeća (nezavisno od veličine).

Obveznici revizije dužni su da u skladu sa članom 45. Zakona o računovodstvu, u sklopu dokumentacije iz tog člana koja se odnosi na redovni, odnosno konsolidovani godišnji finansijski izveštaj, dostave Agenciji i revizorski izveštaj, potpisan kvalifikovanim elektronskim potpisom ključnog revizorskog partnera i sastavljen u skladu sa zakonom i međunarodnim standardima revizije. Uz revizorski izveštaj obavezno se prilažu finansijski izveštaji koji su bili predmet revizije.

Prema izveštajima za 2024. godinu, utvrdiće se obveznici revizije finansijskih izveštaja za 2025. godinu. U tom smislu, u okviru javno objavljenih finansijskih izveštaja za 2024. godinu prikazaće se informacija da je ostvaren ukupan prihod veći od 4,4 miliona evra (514.866 hiljada dinara), kod svih pravnih lica i preduzetnika kod kojih je ovaj uslov ispunjen.

7. Naknade za objavljivanje i zamenu finansijskih izveštaja i dokumentacije

Napomena:
Sve instrukcije u vezi sa plaćanjem naknade (poziv na broj, iznos naknade, račun na koji se naknada uplaćuje), kao i praćenje statusa naknade, nalaze se u posebnom informacionom sistemu Agencije na linku „Status naplate zahteva/Instrukcije za plaćanje“.
NAČIN PLAĆANJA NAKNADE

Plaćanje naknade za obradu i javno objavljivanje finansijskog izveštaja, odnosno dokumetacije moguće je izvršiti na dva načina:

  • elektronski (Visa, MasterCard ili DinaCard platnom karticom) putem posebne aplikacije Agencije za privredne registre (Agencije). U slučaju odabira ovog načina plaćanja pre potpisivanja i dostavljanja zahteva od strane zakonskog zastupnika, naknada za objavljivanje izveštaja, odnosno dokumentacije se automatski povezuje sa zahtevom i nije potrebno dostavljati dokaz o uplati naknade u delu „Dokumentacija“.
  • putem naloga za plaćanje ili naloga za prenos (Nalog za plaćanje), u kom slučaju korisnik obavezno postupa u skladu sa instrukcijama u vezi sa plaćanjem naknade (poziv na broj, iznos naknade, račun na koji se naknada uplaćuje) kako bi se uplata povezala sa zahtevom. Napominjemo, ako je uplata izvršena, a ista nije identifikovana u sistemu do momenta potpisivanja zahteva, potrebno je priložiti dokaz o uplati naknade u Poseban informacioni sistem Agencije, u delu „Dokumentacija“ kako bi se omogućilo potpisivanje tog zahteva, dok će u postupku obrade naknada biti povezana sa predmetom.
Uplate izvršene putem „Naloga za plaćanje“, u skladu sa instrukcijama, u sistemu se prikazuju tek sutradan, nakon što Uprava za trezor prenese novac na račun Agencije. U tom smislu, ako je uplata izvršena u kritičnom periodu (poslednjeg dana roka za dostavljanje izveštaja, odnosno dokumentacije), preporuka je da se skenirani dokaz o uplati priloži u delu „Dokumentacija“ na odgovarajuće mesto, kako bi zahtev bio predat u roku.
VISINA NAKNADE

Visine naknada za obradu i javno objavljivanje finansijskih izveštaja, Izjava o neaktivnosti, dokumentacije iz člana 45. Zakona o računovodstvu (Zakon), kao i dobrovoljne revizije utvrđuju se u skladu sa Odlukom o naknadama za poslove registracije i druge usluge koje pruža Agencija za privredne registre (Odluka).

Obveznik koji istovremeno dostavi finansijski izveštaj, dokumentaciju iz člana 45. Zakona, odnosno dobrovoljnu reviziju plaća objedinjenu naknadu za obradu i javno objavljivanje finansijskog izveštaja i naknadu za obradu i javno objavljivanje dokumentacije/dobrovoljne revizije. Ukoliko su predmetni zahtevi dostavljeni posle isteka roka za dostavljanje dokumentacije/dobrovoljne revizije, naknada za neblagovremeno dostavljanje se uvećava za 3.130,00 RSD, zbog kašnjenja u dostavljanju finansijskog izveštaja.

Izvor: Agencija za privredne registre

MNP logo with the strapline - dark blue with light blue arrow - transparent
Mi smo partneri naših klijenata a oni su upravo u nama prepoznali kvalitet.

Preuzmite besplatan ebook klikom na dugme ispod.